Barnkläder snack

Let's talk about children's clothes!
 
Seriöst, varför är barnkläder så söta!? Varför har man en typ craving på att få köpa barnkläder till sina barn? Ju äldre dem blir desto mindre vill man lägga pengar på barnkläder (kan ju använda min brorsdotters nuvarande storlek som exempel mot min snart 9 månaders son). Tyvärr kostar ju barnkläder minst lika mycket som ett plagg skulle kosta för mig som i princip kan använda kläderna forever, till skillnad från barn under 1 år som ibland bara har kläderna i få månader. 
 
Eftersom vi har den lyxen att min underbara svägerska vill förse oss med kläder som hon köpt till sitt barn, så har vi lyckats kunna spara en hel del pengar. Vi köper endast om vi märker att det behövs och senaste klädesplaggen vi köpte var från Marked Place på Facebook - 3 overaller i storlek 74 för 250 kr. Billigt och bra!
 
I torsdags var jag med mamma för att handla tossor, vantar och mössa till lillen. Det slutade upp med att min mamma stod för hela kalaset och kostade på han en ny fin body och nya fina byxor, allt i storlek 80. Så fint! De senaste plaggen vi köpte var vattentäta tossor och vantar ifrån H&M som jag är helt betuttad i! 
 
Här kommer bilder ifrån Kappahls kläder med Newbie, Minories och Kappahls egna design. Dessa är kläder jag själv spanat in och skulle absolut kunna tänka köpa till min son, speciellt gröna settet med ugglor och olika djur på (den vita bodyn med), ribbade byxorna med grodor och pyjamas med luftballonger på! Mössan (fast i svart färg) har vi och byxorna med typ ugglor på!