Svar på frågestunden

 
Frågor ifrån kära Emelie:
 
Hur ser det ut i ert hem? Skulle vilja se lite bilder. - Ja, jag har varit oerhört dålig på att visa bilder på hur jag
och min älskade bor. Jag har faktiskt tänkt visa hur vi bor nu då vi har fått upp lite lampor osv, men tillsvidare 
kan jag ge en gammal bild på hur sovrummet såg ut förut osv så får du se bilder nästa vecka tänkte jag!
 
Hur tänker du kring framtiden, om 5 eller 10 år? - Om fem eller tio år har jag och Niclas flyttat ifrån Stockholm och bor i en lägenhet/hus någonstans och har både hund och barn. Det är vad vi båda eftersträvar
tillsammans! Då det kommer till arbete så hoppas jag på att ha börjat plugga till tandhygienist eller annat och
hittat ett arbete som jag trivs på.
 
Har du några drömmar och mål med ditt liv, bloggen? - Med mitt liv har jag som mål att skaffa familj med
min underbara sambo, flytta bort från Stockholm och leva loppan tillsammans med min familj och nära och
kära. Jag strävar även att uppnå högre mål på utbildning än som undersköterska, även fast jag älskar mitt
jobb.
Med bloggen så har jag rätt så stora mål med också och planering. Jag skulle vilja skaffa egen och tjäna på
det själv.
 
Frågor ifrån kära Elin:
 
Vad fick dig att börja blogga? För- & nackdelar med att blogga? - Jag började blogga tack vare att jag
älskar att skriva. Alltid älskat att skriva böcker, noveller, i min dagbok osv osv. Jag kom även på att det är ett
enkelt sätt att kunna få ner alla härliga minnen som händer och sker i mitt liv och som jag enkelt kan gå till-
baka och läsa om.
Stor fördel med att blogga är att skapa gemenskap och att kunna träffa/prata med nya människor och att folk
gillar det jag gör på min blogg. Nackdel.. Är väl att jag inte tjänar på bloggen precis som jag själv önskar att
jag vill göra.
 
Frågor ifrån kära Tina:
 
Vad är din favoriträtt? - Lasagne!
 
Vad gör du på fritiden? - Tar promenader, jag fixar och donar i hemmet, umgås med nära och kära, hittar på
roligheter eller slappar med min älskling och läser mycket böcker.
 
Jobbar du eller pluggar du? - Jag arbetar.
 
 
Favorit färg? - Blå och orange! Måste jag välja väljer jag blå.
 
Favorit land? - Hm.. Jag vet faktiskt inte, varit i rätt många länder. Dock älskade jag London för att det kändes
som en frihet då man för första gången verkligen åkte utomlands i vuxen ålder ensam men annars har jag åkt
till Spanien ett antal gånger och älskar det!
 
Frågor ifrån kära junitjejen:
 
Vilken är din största dröm? - Att få flytta ifrån Stockholm och få bilda familj med min största kärlek.
 
Vad är det mest hemska du har varit med om? - Oj.. Det är väldigt personligt och inget jag kan tyvärr berä-
tta såhär öppet. Inte för min skull utan för att jag inte vill berätta en annan persons berättelse. Även fast att jag
deltog i det. Men då måste jag berätta självklart om något annat läskigt jag varit med om. Och det är då jag
gång på gång svimmade ständigt och ingen, inte ens en läkare, kunde se probelmet. Jag kunde svimma både
sittandes, ståendes, liggandes osv osv. När som helst, på väg hem, på väg till skolan eller om jag var ute med
en vän. Så obehagligt.. Men tillslut försvann det tack och lov!
 
Har du några sommarplaner? - Jag och killen planerar just nu, men om jag får de semesterveckor som jag
och Niclas har ansökt om, så hoppas vi på att få åka utomlands i två hela veckor! Vilket ska bli så skönt.
 
Vad gör du helst en ledig dag? - Jag tar det helst lugnt. Ibland gillar jag att baka, ibland städar jag lägenhet-
en om det så behövs och ibland latar jag bara gärnet. Beror oftast på om jag har flera dagars sammanhäng-
ande lediga dagar eller en. Även umgås med härliga personer är något jag älskar att göra på en ledig dag
också.
 
Frågor ifrån kära Louise:
 
Vad är det bästa med att blogga? - Att kunna ha en gemenskap och ta och lära känna andra personer &
minnas en massa.
 
Frågor ifrån kära Jonna:
 
Varför började du blogga och vad har du för framtidsplaner? - Jag började blogga för gemenskap osv som sagt och om du menar framtidsplaner inom bloggen så är det också som sagt att vilja tjäna på min egen blogg.
 
Frågor ifrån kära Anita:
 
Vad har ni för sommarplaner? - Vi funderar på att åka utomlands i två hela veckor för att njuta och sedan så
tänkte vi nog bara ta det lugnt resten av de två veckorna på vår semester. Kanske åka hem till mina kära mor-
föräldrar som alltid. Men inget planerat just nu helt, mest tankegångar. Vet ej om jag fått de veckorna jag vill
ha och har ansökt om.
 
Frågor ifrån kära Natalia:
 
Ska ni resa något under året? - Ja, absolut. Någon utomlands resa kommer det att bli, åtminstone minst ett
och sedan hoppas jag på att åka runt och besöka städer i Sverige vi inte har besökt förut eller resa någon-
annanstans.
 
Frågor ifrån kära Jessica:
 
Berätta lite om livet som undersköterska. - 
Jag arbetar på ett sjukhus centralt i Stockholm och på en avd för
sjukt svåra patienter med lungsjukdomar så som KOL, lungembolier, lungcancer, empyem, pleuravätska,
pneumonier (lunginflammationer), astma osv osv. Det tillkommer även andra sjukdomar och andra orsaker till
oss. Jag är undersköterska och tar hand om främst kontroller på patienter (vitalparametrar som blodtryck,
temp, saturation (syresättning), andningsfrekvens och hjärtfrekvens (puls).) Jag fixar och donar med patienten,
omvårdnad och förebygger trycksår, lägger om sår i allmänhet och är närmast patienten. Älskar mitt jobb och
för att kunna bevisa det på ett enkelt sätt - jag jobbar högtider och på Lucia klädde jag mig helt i vitt och hade
glitter i håret, på julaftonen hade jag en röd rosett i håret och på påskafton nu om cirka en vecka ska jag och
en till kollega ha på oss ett par kaninöron på huvudet!
#1 - - Louise:

Så roligt att läsa dina svar :D Ska bli roligt att se hur det ser ut nu nästa vecka :)

#2 - - Alice:

Roligt att läsa svaren och få reda på lite mer! <3

#3 - - NICOLE:

Så kul att läsa :D Och roligt att se lite från hemmet :) Ska du läsa till tandhygienist? Har faktiskt också funderat på det :D SV: å tack =) ja färg är också fint :) .

#4 - - Matilda Berlin:

Men åhhh vad kul att läsa!! Och jag måste säga att jag nog aldrig har sett en sån söt undersköterska =) Kram finaste <33

#5 - - My:

Härligt om ni kan åka utomlands i sommar :)

#6 - - Anita:

Jätte trevligt att läsa alla svaren! :D

Svar; Jo exakt, valde att spara i fonder! :) Kramiis

#7 - - Jasmine:

Vad skönt att problematiken med att du plötsligt kunde svimma utan rimlig orsak försvann. Jag kan tänka mig att det var obehagligt!

(Sent) Svar: Tack för orden!

Det är så fint att läsa om den kärlek som du upplever tillsammans med din Niclas. Glad för er skull. :)

Önskar dig en fin helg!
Kram

#8 - - Tina:

Sv; Tack så jättemycket fina du! :) Tusen tack för svaren, jättebra svar! Kul att veta mer om dig! Vad fint ni bor! <3