Skip bo 💕

 
MÄnga som lÀser min blogg vet att jag och min sambo har gÄtt och blivit beroende utav det hÀr spelet.
Vi spelar det sÄ ofta och vi bÄda Àr riktigt tÀvlingsinriktade! Och nu tÀnkte jag tipsa om det hÀr spelet
för att det Àr sÄ himla roligt och man kan vara upp till sex personer. Ett roligt spel frÄn skaparna utav
Uno, som ni kanske kan förstÄ.
 
Hur spelar man dÄ Skip bo?
Jo du delar först ut trettio kort vardera till person (Àr det tvÄ-tre personer Àr det trettio, Àr det fler personer Àr 
det 20 kort) och vÀnder sedan första kortet uppÄt sÄ att den syns. Resterande kort fÄr ingen utav parterna se.
Sedan tar man upp sÄ att man alltid har fem kort pÄ hand vid sin tur och lÀgger i stegar. SÄ 1-12 och Skip bo
kortet Àr vad du vill - som en joker. Och spelet gÄr ut pÄ att du frÀmst ska anvÀnda dig utav högen av kort som
man fick i början om man kan och den som har fÄtt slut pÄ högen först vinner. SÄ du skapar stegar pÄ din hand
eller i sÄ kallad slÀnghög som ni kan se dÀr jag har lagt femmor och sjuor. DÄ man tar upp kort och man har
lagt de kort man kan lÀgga sÄ mÄste man avsluta sitt spelande med att lÀgga ut ett kort i slÀnghögen för att 
visa att det Àr nÀste mans tur. Och dessa kort kan du ocksÄ anvÀnda dig utav sÄ det Àr bra att försöka tÀnka
strategiskt dÄ man lÀgger i slÀnghögen - dÀr man bara fÄr ha fyra slÀnghögar.
 
Knepigt spel? Inte alls. Första gÄngen man lÀser om det sÄ kÀnns det nog lite rörigt, men oj sÄ roligt
det Àr! Spelet Àr rÀtt dyrt, kan gÄ pÄ runt 150-200kr, men jag lyckades hitta spelet pÄ babyland för 99kr.
Bra köp!
#1 - - My:

Det Àr sÄ roligt :D

#2 - - NICOLE:

Kul med spel :D SV: jasÄ ser du inget? Inte om du uppdaterar heller? Konstigt.. HÄller tummarna att du fÄr ett annat jobb :)

#3 - - MALINDENISE:

Åh kul med skipbo.

#4 - - Jasmine:

Att spela sÀllskapsspel Àr sÄ himla roligt! Jag och min syster gjorde det mycket som yngre, men samma glÀdje finns kvar nu i vuxen Älder, trots att vi inte spelar lika ofta.

(Sent) Svar: Tack för kommentaren.

Kram