Sverige resan - Sala silvergruva - del 10 💕

 
Underbara Sala. En stad jag sjÀlv skulle kunna tÀnka mig flytta till och som jag och min pojkvÀn smÄtt har 
diskuterat om. Men i somras Ă„kte vi hit frĂ„n Örebro och var hĂ€r redan vid 10:00 tiden. Vi hade bokat tid för
att göra höghöjdsbanan som jag visade pÄ förra inlÀgget och efterÄt tog vi en hÀrlig god lunch och invÀntade
nÀsta Àventyr. Vi skulle nÀmligen Äka ned 155 meter under jord för att traska runt i silvergruvan och fy tusan
sÄ obehagligt men roligt det var! 
 
Vi fick inte viska, spotta eller svÀra. SjÀlvklart rÄkade en svordom dÄ jag i mörket snubblade omkring dÀr 
nere men jag tror att bergdamen var snÀll mot mig haha. Men som sagt, obehagligt med endast en fackla 
som ledsagare men jag tycker ÀndÄ att det var sjukt kul! Niclas hade planerat att vi skulle bo en natt pÄ ett
hotell i Sala, men eftersom att det inte var tillgÀnglig just den dagen vi var dÀr sÄ fick det tyvÀrr va. Men dÄ
vi gick förbi hotellrummet nere i Salas silvergruva, en endaste rum (Sviten för bröllopspar) och vi skulle vara
dÀr alldeles ensamma - sÄ kÀnde jag en lycka över att Gud hjÀlpte mig dÀrifrÄn!! Jag bara stirrade pÄ Niclas
och sa: ''var det HÄR vi skulle övernatta?!!!'' haha. Tack gode Gud sĂ„ Ă„kte vi ifrĂ„n Sala.
 
Skulle ni vilja sova en natt sÄdÀr djupt ned, helt ensamma, med inte ens ett lÄs pÄ dörren? Och ett skynkel 
till sjÀlvaste sÀngen dÀr vi Àr sÄ lÄngt ned i berget att telefonen inte fungerar och inte en radio osv.... ?