Årslista 💕

Beskriv Ă„ret med tre ord:
1. Underbar
2. Mirakel Ă„r.
3. LĂ€rorikt Ă„r.
 
BÀsta köpet? - VÄr underbara soffa ifrÄn Mio. Verkligen Àlskar den!
 
Vilka lÄtar kommer pÄminna dig om 2017? - Oj.. Jag tror att Astrids lÄt kommer alltid att följa med mig dÄ
den Àr rÀtt sÄ skriven rakt till mig. SÄ att den lÄten kommer nog att fÄ följa med under 2018 ocksÄ!
 
Vem/vilka  har du umgÄtts med mest? - Jag har för det mesta umgÄtts med min Àlskade sambo som jag
bor med men Àven mina förÀldrar och bror samt kollegor.
 
Har du blivit bÀttre pÄ nÄgot? - Ja, jag har blivit bÀttre pÄ mitt jobb, utveckltas mer Àn vad jag kunde göra
pÄ Àldreboendet jag jobbade under 2016. Jag har Àven blivit bÀttre sen mars pÄ att hÄlla det mer stÀdat Àn
vad jag brukar göra dÄ det kommer till dÄ jag bodde hemma och blivit lite duktigare i köket dÄ det kommer
till matlagning.
 
Vad var extra dÄligt med Äret? - Att bÄde jag och Niclas blev sÄ pass sjuka som vi blev med mycoplasman.
Det gjorde ju att vÄrt sociala liv drog hastigt ned. Men det fungerar och kÀnns som om jag bara blir bÀttre och
bÀttre dÄ jag ibland kan fortfarande kÀnna mig pÄverkad tyvÀrr.
 
Vad var extra bra? - Ja, jag har ju till exempel flyttat hemifrÄn med min andra hÀlft som Àr det mest underbara
och det som Àr sjÀlvaste mirkalet under Äret men Àven att jag Äterigen börjat fÄ trÀffa min brorsdotter!
 
LÀrde du kÀnna nÄgra nya mÀnniskor? - Ja, nya kollegor men jag kom nu Àven pÄ att jag precis lÀrt kÀnna
tre nya personer (Mathias, hans flickvÀn Bella plus deras vÀn Anton), som vi Àven kommer att fira in nya Äret
med. Sedan har jag Àven börjat umgÄs intensivt med min föredetta bÀstavÀn (bÀstavÀn nu med) frÄn och med
den 15 mars sÄ att lite ny relation har vi vÀl allt fÄtt!
 
Gjorde du nÄgot detta Äret som du aldrig gjort förut? - Ja, jag börjat jobba pÄ sjukhus vilket jag enbart har
gjort dÄ jag har praktiskerat tvÄ gÄnger. Sedan har jag Àven flyttat hemifrÄn för första gÄngen och Äkt till Lond-
on och allra första flygresan utan mina förÀldar. Japp - jag insÄg nyss att jag kanske Àr lite efterbliven haha..
 
Gjorde nÄgonting dig riktigt glad? - Ja, Äterigen att fÄ flytta hemifrÄn Àr nÄgot jag och Niclas stÀndigt har
drömt om tillsammans sÄ jovisst har vi blivit extra glada dÄ vi vÀl skrev pÄ kontraktet och flyttade in 13 mars!
 
Vem saknade du? - Oj.. Jag tror nog att min farbror Jesper fÄr ta hem det hÀr priset. Jag brukar oftast skriva
Jenny eller min mormor, men det hÀr Äret har bÄdat att jag har fÄtt trÀffa dem bÄda oerhört mycket vilket jag
verkligen glÀds utav. Men dÀremot har jag inte trÀffat honom (som bor i SkÄne) pÄ evigheters evigheter..
 
Vart reste du under Ă„ret? - Jag har rest till London, jag har rest till Örebro, Sala, GĂ€vle, Uppsala och Ă€ven
Helsingfors. Jag har Àven besökt BÄlsta ett flertal gÄnger.
 
Vilka ser du som de största hÀndelserna under Äret? - Att jag flyttat hemifrÄn Äterigen haha, snacka om
uttjatad Ärslista haha! Men Àven att jag Äter fÄtt trÀffa Jenny och att hon nu bor med sin pappa och sina far-
förÀldrar plus att jag och Niclas Äkte till London!
 
Tror du nÀsta Är kommer vara lika bra? - Jo, men det tror jag allt. Kanske eventuellt ett nytt jobb kanske
eventuellt att jag börjar plugga och eventuellt nÄgot att det kan fÄ bli överraskad positivt. Jag hoppas verkligen
pÄ ett bra Är 2018!
 
Vad kommer du sakna frÄn 2017? - Hm.. Jag vet faktiskt inte. Alla hÀrliga minnen Àr ju med mig dagligen
och hÀr pÄ bloggen, sÄ att jag tror inte att det finns nÄgot frÄn 2017 som inte medföljer under 2018.
 
Vad önskar du att du gjort mer? - Jag önskar att jag hade tagit mig samman (trots min unga Älder) att
vÀlja vad jag vill bli dÄ jag blir Àldre sÄ att jag kunde börja plugga nu. Men som sagt Àr jag ung och det finns
fortfarande gott om tid till det senare.
 
Vad spenderade du mest pengar pÄ? - KlÀder. Jag fann nÀmligen appen som heter wish iÄr och jojomensan
fick ett antal sÀkert onödiga saker klickas hem haha!
 
Och till sist, vad Àr dina planer för 2018? - Oj.. Jag vill dÄ börja plugga som sagt. Jag önskar att jag och
Niclas kan skaffa hund (men allt beror tyvÀrr pÄ han) och jag hoppas innerligt att vi bÄda finner det vi vill ha.
Typ ett bra jobb man trivs pÄ osv osv. Jag hoppas att 2018 kommer att bli ett riktigt bra Är som 2017!
#1 - - Linnéa:

Kul lista :)

#2 - - JoJo:

kul att lÀsa. hoppas att du hade ett fint nyÄr. gott nytt Är fina du! :)

sv; tack, sÄ kul att du gillar bilderna! :)

vet du vart dom kryddorna Àr köpta? tÀnkte om jag kan köpa dom pÄ en affÀr som finns hÀr ocksÄ :)

aha ja men dÄ förstÄr jag att du kÀnner att du inte fick den uppskattning som du ville ha. trist att dom glömdes bort att ta fram. din mamma hade ju kunnat pÄminna dig att ta fram dom nÀr hon visste att du hade med dig dom. :)

ja men det var ju jÀttebra julklappar som du gav dom. dÄ förstÄr jag att dom blev sÄ glada. Àr ju roligt nÀr det blir sÄ personligt :D

haha ja det var sjukt trÄkigt att alla bara dog och dog hela tiden. men Àr ju inte van med det frÄn andra serier att sÄ stora karaktÀrer ska dör. nej jag har inte sett the 100. Àr den bra? :)

kram ​💕​