Kladdkaka med marshmellows topping 💕

 
Ingredienser:
200 g smör.
4 Àgg.
4 dl strösocker.
2 dl vetemjöl.
1 1/2 dl kakao.
2 tsk vaniljsocker.
100 g mini marshmellows.
Kokosfling-paket.
 
Gör sÄhÀr:
1. SÀtt ugnen pÄ 175 grader.
2. Smörj en form, ca 24 cm i diameter, och ströa den med kokosflingor.
3. SmÀlt smöret och lÄt den svalna.
4. Vispa Àgg och socker pösigt och rör ner smöret.
5. Blanda mjöl, kakao och vaniljsocker och rör ner i Àggsmeten. HÀll smeten i formen.
6. GrÀdda i mitten av ugnen 20-25 minuter. Ta ut kakan och lÀgg pÄ mini marshmellows.
7. FortsÀtt att grÀdda i 5 minuter.
8. Ta sedan ut den, lÄt den svalna en aning och servera.
 
Tips frÄn coachen:
Jag hade den i 20 minuter. Den Àr givetvis kladdig pga marshmellows sÄ att du ni vet. Vi tog sax om det var
i behov.
#1 - - Linnea Gustavsson:

Mums!!

#2 - - Kattis:

Mums mums sĂ„ gott med kladdkaka!😀

#3 - - lars:

My God. detta Àr helt utanför min kost. men jag Àlskar sötsaker

#4 - - Tina:

Sv: tack sÄ mycket! Ja hon Àr sÄ duktig! Nejje dom
Kommer inte hÄlla till jul! Hon gjorde lite och testade hur jag ska ha de till jul och sedan tÀnker hon hur hon ska göra till nyÄr! SÄ kommer hinna fÄ flera olika nagelmÄlningar innan jul! :) men Äh Gud vad jobbigt att han Àr borta sÄ lÀnge och sÄ mycket och bara hemma sÄ fÄ dagar! FörstÄr att du blir lite irriterad att ni ska pÄ lunch till hans mamma om ni bara fÄr den lilla tiden ihop liksom! Din stackare! :( förstÄr att du lÀngtar ihjÀl dig till 8 december nu dÄ! :)

Åh Gud vad gott det sĂ„g ut! Vad duktig du Ă€r pĂ„ baka! FĂ„r ge mig pĂ„ den nĂ„gon dag! :) hoppas ni fĂ„r en fortsatt fin helg nu tillsammans dĂ„! Kram <3