MĂ„nadens avslutande - januari 💕

 
1. Vad har varit det bÀsta den hÀr mÄnaden?
- Började ett nytt jobb den 2/1. Vilket jag Àr grymt nöjd över!
- Haft en underbar dejtdag med Niclas med bio + en bio dag med förÀldrarna + Niclas!
- TrÀffat Mandiie.
 
2. Vad har varit det sÀmsta den hÀr mÄnaden?
- Hm.. Jo, men mÄste vara dÄ jag blev sjuk. Blev sjuk pÄ kvÀllen den 20/1 och kÀnde mig bÀttre
under helgen den typ 28/1. KÀmpig vecka, men kan kanske glÀdjas av att jag inte nog blir sjuk mer!
 
3. Det bÀsta köpet den hÀr mÄnaden?
- Jag har köpt mig en sax, som jag har pÄ jobbet ifrÄn vÄrdvÀskan.
- Ett par vantar ifrÄn Lindex. Trodde jag tappade mina lovika vantar, men Äterfann dem. Ska berÀtta
om den roliga dagen nÄgon gÄng i februari haha.
- En parfym ifrÄn H&M som heter La rive - pink space.
- Och trÄkigheter sÄ som pads, deodorant, shampoo osv osv.
 
4. Vad Àr det bÀsta som du har fÄtt den hÀr mÄnaden?
- Rosor utav mina fina förÀldrar.
- Ett armband som jag vann hos en bloggerska under adventskalendern.
- TvÄ matta lÀppglanser ifrÄn samma bloggerska och ocksÄ ifrÄn adventskalendern.
 
5. Det bÀsta som du har gett bort den hÀr mÄnaden? 
- Oj.. Ingenting faktiskt.. 
 
6. Vilken eller vilka böcker har du lÀst den hÀr mÄnaden?
- Jag har lÀst tredje och fjÀrde delen av nattens hus serien - utvald samt svart Àngel!
 
7. Den mest spelade lÄten den hÀr mÄnaden?
- Ingen, Àrligt talat. Men bjuder pÄ en lÄt jag vet att jag lyssnat pÄ & Àlskar!
 
 
8. Vilka biobesök har du varit pÄ den hÀr mÄnaden?
- Den 1/1 var jag tillsammans med min pojkvÀn och mina förÀldrar och sÄg pÄ star wars - rogue one.
- Sedan var jag och Niclas ivÀg och sÄg pÄ assassin's creed den 20/1.
 
9. BÀsta arbetspasset den hÀr mÄnaden?
- Det var nog den 18/1, tredje dagen jag gick alldeles sjÀlv efter att ha gÄtt inskolning i tvÄ veckor.
Allt gick sÄ bra och fick lÀra mig nya saker den dagen och kÀndes som om jag började komma in mer
i arbetet. Men gillade Àven arbetspasset den 29/1. KvÀllspasset tillsammans med personal som jag
tycker mycket om och vi satt och pratade mycket och lÀnge och bara umgicks. Ett bra kvÀllspass!
 
10. BÀsta outfiten för den hÀr mÄnaden?
- MÄste dÄ bara hylla arbetsklÀderna! AlltsÄ jag har ju under ett Ärs tid arbetet pÄ ett Àldreboende
som mÄnga utav er vet om och dem arbetsklÀderna sÄg ut som pyjamas. Det var till och med nÄgra
Àldre som pÄpekade det eller sa: ''ska du gÄ och sova nu?'' haha. Men i dem hÀr klÀderna kÀnner jag
mig mycket snyggare Àn pÄ lÀnge samt att jag mÄste bara hylla outfiten dÄ jag började denna mÄnad!
 
💕
#1 - - Madde / ★ Livet som mamma, lĂ€rare och doula i Dalarna ★:

LÄter som en hÀrlig mÄnad :)

#2 - - Kattis:

Roligt med en sammanfattning av Ă„rets första mĂ„nad..kĂ€nns som den Ă€r övervĂ€gande positiv trots den dryga sjukdomen!â˜ș

sv: Ja handlar det om en lĂ„nghelg i Mars sĂ„ Ă€r Paris ett ypperligt val, deras vĂ„r ska ha börjat dĂ„ och det finns vĂ€ldigt mycket att se. Enkelt att ta sig fram bĂ„de till fots och med Metro dĂ€r och det finns hĂ€rlig mat och dryck. Vill man ha Ă€nnu lite varmare och kustkĂ€nsla sĂ„ Ă€r ju Nice ett superalternativ ocksĂ„. Vi var dit i mars för 3 Ă„r sedan och hade runt 20 grader vilket var perfekt promenadvĂ€der. I Nice Ă€r maten lite mer Ă„t det italienska hĂ„llet eftersom det ligger sĂ„ nĂ€ra grĂ€nsen och uppe i Paris mer typiskt franskt.â˜ș

#3 - - NICOLE:

SÄ roligt att det blev sÄ bra med det nya jobbet! :D SV: Tack snÀlla! Jo jag hade det verkligen hur bra som helst "hemma" :) NejdÄ, jag Àr bÄde kvÀll- och morgonmÀnniska. Men jag tycker det Àr skönt att jobba kvÀll faktiskt:) Vet inte varför, mindre moment, mörkare ute och sÄdÀr ;) NÀ men vet inte varför det bara Àr sÄ =) Jobbar mycket hellre 14-21 Àn 7-14 tex =)
Äh det har nog inte sĂ„ stor betydelse vem som stĂ„r pĂ„ :) Huvudsaken Ă€r att nĂ„gon gör det ;D

#4 - - Denise:

hĂ€rligt att du gillar de hĂ€r arbetsklĂ€derna bĂ€ttre! Är ju verkligen en pina att jobba hela dagarna i klĂ€der som man inte trivs i!

#5 - - Ida Lindborg ♡:

Vilket gulligt inlÀgg :)

#6 - - Jennysen:

Kul med sammanfattning över mÄnaden :)

Sv: Ja, han Àr ganska kÀnslig och mottaglig, sÄ oftast behövs bara en pÄminnelse :)

#7 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

awesome! tycker det Àr snyggt med riktiga scrubs ;D

#8 - - Jessica Högberg:

Fin lista

#9 - - Gabriella :

Åh sĂ„ roligt att du trivs pĂ„ ditt jobb!!

#10 - - Linnéa:

KÀnns som en bra start pÄ 2017 ju <3

#11 - - Zyllah:

Mycket mysig lista. <3

#12 - - deninrekampen:

Sv; Jo det Àr helt okej hÀr just nu. Varit pÄ akupunktur idag, sÄ avslappnande! Min kropp behövde nog det! :)

Ska precis göra den mÄnads listan som du har med, tycker den verkar rolig, om jag kommer pÄ nÄgra svar! haha

Kram

#13 - - Tilda Barkselius:

Otroligt kul att fÄ lÀsa!

#14 - - Ellen GrÀntz:

HÄller med om att det Àr snygga arbetsklÀder!