PĂ„sklistan 💕

 
Vad betyder pÄsken för dig? - pÄsken betyder att fÄ umgÄs med nÀra & kÀra, att fÄ ha det bra med dem 
man Àlskar och Àta gott. Att fÄ fira pÄskafton Àr viktigt för mig just för umgÀngets skull.
 
Hur tÀnker du spendera pÄskafton 2017? - i Är Àr det sÄ trÄkigt som sÄ att Niclas Àr hur sjuk som helst
och jag kÀnner mig heller inte helt 100%. Hade Niclas inte varit sjuk hade jag nog kÀmpat, men nu dÄ
Niclas Àr sÄ pass sjuk som han Àr sÄ blir det att stanna hemma för i Är. TrÄkigt, men inget vi kan göra...
 
Hur har du inrett din lÀgenhet inför pÄsk? - jag har köpt lite pÄskkycklingar som pryder vÄr lÀgenhet.
Och Àven lite pÄskris med kycklingar och fjÀdrar i hörnet. Det Àr inte direkt en bra tajming att pynta
lÀgenheten mer dÄ vi inte direkt har fÄtt i ordning pÄ allt Ànnu, sÄ mer stök Àr inte det bÀsta just nu, hah!
 
Hur spenderar du pÄskafton 2016? - dÄ arbetade jag ett kvÀllspass och kunde dessvÀrre inte fira sÄ
mycket. Men min pappas slÀkt kom hem till oss pÄ pÄsklunch, vilket var oerhört mysigt faktiskt.
 
Dricker du pÄskmust? - om jag gör. SÄ gott!
 
Vad ger du bort och till vem/vilka? - i Är hade jag tÀnkt ge bort till alla vi skulle ha firat med, men det
minskas tyvÀrr ned till familjen bara. Men dem blir sÄ glada sÄ! Och mina förÀldrar ska fÄ godis + en
varsin liten liten present & likasÄ med min bror. Killen ska Àven fÄ trisslott, godis och annat myspys!
 
Vad Àr ett mÄste pÄ bordet under pÄsk? - janssons frestelse, köttbullar, prinskorv, Àgg med nÄgon god
topping & annat gott till kvÀllen hihi. Jag Àr en riktig godisrÄtta!
 
Gav du bort/fick nÄgot förra pÄsken? - min bror och mina förÀldrar fick ungefÀrligt samma. En varsin liten
pÄskpÄse med deras favorit godis i och nog nÄgot annat ocksÄ, eller bara en fin lapp dÀr det stod nÄgot fint
i. Brorsan min fick sin dÄ han vaknade, dÄ det stod pÄ nattduksbordet medan mina förÀldrar fick springa &
leta efter sina hihi. Glömmer aldrig deras min haha! Killen och jag kom överens med att köpa en trisslott till
varandra eller gemensamt, men kÀnner jag mig rÀtt överraskade jag Àven honom med ett litet pÄskÀgg eller
sÄ, hihi!
SjÀlv fick jag utav mina förÀldrar 300kr pÄ Tyr & hantverk och jag handlade in till vÄr lÀgenhet, hihi!
 
Brukar du arbeta under pÄsk? - alltsÄ ja, inom mitt yrke sÄ finns det inte ''ledig pÄ röda dagar'' eller sÄ, för
att vem ska dÄ ta hand om patienterna? Nej, men i Är sÄ lade jag ett önskeschema dÀr jag önskade att fÄ
arbeta skÀrtorsdagen & lÄngfredagen men vara ledig under helgen. Fick dÄ Àven annandag pÄsk, vilket jag
absolut inte tackar nej till. Skönt!
 
Hur ser din outfit ut under pÄskafton? - eftersom att vi nog inte kommer att fira speciellt hÀr hemma sÄ
hade jag nog bara tÀnkt ha pÄ mig min snygga gula blus och ett par jeans/svarta byxor till.
#1 - - Carro:

HÀrlig pÄsklista men trÄkigt att ni inte fÄr fira pÄsk i Är :/

#2 - - elin:

Sv: ja det Àr ju ganska svÄrt att gÄ frÄn sÄ mörk till blond liksom men bÄde jag och frisören tyckte ÀndÄ att det blev blont , liksom blondare Àn v bÄda trodde , sÄ vi sa det , mitt hÄr har nog faktiskt mot all förmodan ganska lÀtt att bl blont igen , det Àr ju trots allt min naturliga hÄrfÀrg :)

#3 - - Johan:

Kul att lÀsa!
Jag tycker inte pĂ„sken Ă€r sĂ„ speciell lĂ€ngre. Det var mer nĂ€r jag var mindre och vi letade pĂ„skĂ€gg och allt. Mamma och pappa satte upp paketsnöre kors och tvĂ€rs pĂ„ hela undervĂ„ningen, som vi fick följa fram till vĂ„ra Ă€gg. ÄNr vi blev Ă€ldre byttes snörena ut till ledtrĂ„dar. Vi brukade ocksĂ„ Ă€ta middag med farmor och kusinena pĂ„ pappas sida, men det har försvunnit nu sedan farmor gick bort. sĂ„ nu Ă€r det inte sĂ„ speciellt lĂ€ngre tycker jag...

SV: Haha, jag hÄller med dig! ÄÀlskar nostalgi och kan sitta och titta pÄ och prata om gamla barnprogram och grejer huur lÀnge som hhelst :D

Ja, det pÄverkar ju hela livet, man mÄr inte sÀrskilt bra sÄdÀr i kvaltider och sÀrskilt inte efterÄt, om allt gÄr Ät helvete. Men nu kÀnns det bÀttre, det gÄr Ät rÀtt hÄll och den hÀr veckan har varit mycket bÀttre Àn förra veckan :)

DĂ„ ska jag kolla upp det!
Men skönt att det gÄr Ät rÀtt hÄll för dig!

Ja, bara du inte riskerar sjukskrivning p.g.a. utmattningssyndrom eller liknande, för det vill vi inte! Iblad Àr det just bara det som hjÀlper, att ligga hemma och vila...

Haha ja, lite koll har jag dÄ iaf :)

#4 - - Ida Lindborg ♡:

Roligt inlÀgg!

#5 - - Sofia Werlin: mammalivet och hÀlsolivet:

Skoj att fÄ lÀsa igenom dina svar :)

#6 - - Sofia Werlin: mammalivet och hÀlsolivet:

Skoj att fÄ lÀsa igenom dina svar :)

#7 - - Katta:

Roligt att lÀsa! :) kram

#8 - - jessy:

Mysigt inlÀgg :D

#9 - - jessy:

Mysigt inlÀgg :D

#10 - - Kattis:

SĂ„ trĂ„kigt att höra att ni Ă€nnu inte blivit helt friska Ă€nnu, Ă€r vĂ€l enda nackdelen med att flytta hemifrĂ„n att man har mindre hjĂ€lp frĂ„n familjen nĂ€r man Ă€r sjuk!😕

Rolig lista att lĂ€sa och jag önskar er bĂ„da en glad pĂ„sk och hoppas ni fĂ„r det lite mysigt iaf!â˜ș Kram

#11 - - Christina:

Kul att lÀsa :) Hoppas du fÄr en fin pÄsk :)

#12 - - Mirre - Sweetwords:

vad trevlig lista och fin du var i din pÄskigare blus =D

#13 - - Julia Svensson:

Fina du!

#14 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

ÄÄÄh, Àlskar listan - vill göra den jag med. Jag lÀnkar dig givetvis!

jag ger bort rÀtt mycket till pÄsk ^^

#15 - - Ida:

Åh att fĂ„ umgĂ„s med nĂ€ra och kĂ€ra Ă€r ju det bĂ€sta!! :) + den goda maten! Kram

#16 - - Ida:

Åh att fĂ„ umgĂ„s med nĂ€ra och kĂ€ra Ă€r ju det bĂ€sta!! :) + den goda maten! Kram

#17 - - NICOLE:

Vilken mysig lista :) PÄsken Àr bra hÀrlig, som vi konstaterat innan ;) Hoppas du fÄr fina dagar!
SV: ja det Àr verkligen himla skönt med lite ledigt nu :D
Men oj hur Àr det med han? :O Att han Àr sÄ pass sjuk sÄ att han behöver dig sÄ mycket? :)

#18 - - NICOLE:

Vilken mysig lista :) PÄsken Àr bra hÀrlig, som vi konstaterat innan ;) Hoppas du fÄr fina dagar!
SV: ja det Àr verkligen himla skönt med lite ledigt nu :D
Men oj hur Àr det med han? :O Att han Àr sÄ pass sjuk sÄ att han behöver dig sÄ mycket? :)

#19 - - Flisan:

sv: ja verkligen :D

kul att lÀsa :)

#20 - - Matilda Berlin:

NÀmen Ähh vilken kul lista!! SÄÄ kul att lÀsa =)