Om den 29:e och 30:e april - fredag och en lördag 💕

 
Fredag:
 
IgÄr kunde jag dessvÀrre inte skriva ett inlÀgg under kvÀllen. TyvÀrr av nÄgon konstig anledning slutade
killens mammas internet att fungera? Ja, det var trÄkigt. Men pÄ morgonen drog jag mig tidigt ivÀg ifrÄn min
killes pappa för att ta mig till arbetet. Det var lÀttare att ta sig upp igÄr Àn vad det gjorde i torsdags och det
roliga var att jag fick en deja vĂș. I torsdags dĂ„ jag steg av bussen var det en kille (25+ typ) som sprang rakt
in i mig dÄ han var stressad till bussen. IgÄr dÄ jag hoppade av samma buss utanför arbetet sÄ sprang han
Äterigen in i mig haha! Det var lite roligt faktiskt. Men annars gick det bra pÄ arbetet, inget speciellt skedde.
 
Efter jobbet tog jag mig hem till killens pappa och tog mig en hÀrlig dusch efter jobbet och sedan satte
jag mig och lÀste ur min underbart bra bok. Killen var ivÀg med nÄgra av hans klasskamrater för att fira
mössprovtagningen - pÄ en krog? Aldrig hört talas om att man gjorde sÄ, men tydligen var det fullt proppat
med ungdomar i stan, sÄ ja det var vÀl bara jag som missade nÄgot? Men mötte upp killen runt tre tiden och
handlade innan vi tog oss hem till killens mamma. Även köpte jag med mig lite brĂ€nda mandlar frĂ„n mitt
stammis stÀlle hehe. SÄ som jag sa till killen: ''Evert Taube har tjatat pÄ mig hela dagen om att han vill bli
uppköpt. SÄ jag kunde inte motstÄ hans tjatande och valde brÀnda mandlar för det.'' Först förstod han inte,
men efter ett tag gjorde han det. Jag tyckte skÀmtet var klokt rent, men ÀndÄ vÀldigt dÄlig humor, I know!
 
Blev middag hos hans mamma och sedan sÄ sov vi Àven över dÀr. Skönt dÄ man slipper ta sig ivÀg
sent pĂ„ kvĂ€llen dĂ„ man Ă€r sĂ„ trött. Även fast att det Ă€r jobbigt att ligga mitt i centrum dĂ€r systern och hans
mamma jÀmt spenderar tiden samt att det Àr en liten sÀng. Menmen, man ska inte klaga! Hade en trevlig
kvÀll tillsammans med dem och vi kollade Àven pÄ let's dance. Synd att Nassim Äkte ut, han var definitivt
inte sÀmre Àn vad Linda och Thomas Àr. Suck att folk bara inte kan rösta ut dem som faktiskt ska Äka ut...
 
 
Lördag:
 
Idag vaknade jag vÀldans tidigt. Innan sju, fast som tur var lÄg jag kvar i sÀngen och orkade inte ta
mig uppÄt. Men det var tur, för att efter att ha pratat med killens mamma samt syster som ocksÄ var uppe
tidigt och Ät frukost, sÄ somnade vi om allihopa och jag gick inte upp fören halv tio. Chockade mig vÀldigt
mycket, men det var skönt att sova sÄ lÀnge! Blev lite frukost och till slut sÄ tog vi oss an ett parti med 
kort, jag, killen och hans mamma. DÀr jag kom sist, bÄda gÄngerna dÄ vi spelade plump ena gÄngen och
sen svarta maja den andra. Men det Àr inte hela vÀrlden! Tog oss sedan över till hans pappa och har bara
tagit det lugnt med playstation spel för hans del, dator och boklÀsning för min del. Tills klockan halv fyra!
 
Vid halv fyra drog sig jag och killen ut pÄ en skön promenad i vÄrvÀrmen och i solens sköna strÄlar.
Det var vÀldigt hÀrligt, Àven ifall att vi inte var ute i mer Àn en halvtimme. Vi visste inte direkt vart vi skulle
sÄ det var bara trÄkigt att gÄ runt utan att ha ett mÄl. Men första mÄlet var att gÄ till Ica för att handla godis
och dÄ hittade vi den hÀr lilla godispÄsen. Perfekt för tvÄ sockergrisar som handlar in lite för mycket varje
gÄng. Jag tyckte Àven pÄsen var galet söt! Annars plockade vi lite vitsippor till hans rum, det blev vÀldigt
fint pÄ fönsterkarmen! Sedan sÄ har vi Àtit förrÀtt och god fiskrÀtt. Var lite skeptisk dÄ dem sa att vi skulle
Àta fisk idag pÄ en valborgsmÀssoafton samt pÄ en lördag, men det var vÀldigt gott faktiskt. IkvÀll blir det
kanske att gÄ ned till en brasa, annars blir det att mysa framför en film med lite godis frÄn Ica affÀren idag!
 
Hoppas att ni kommer att fĂ„ en underbar valborg idag! Bjuder Ă€ven pĂ„ den typiska valborgs-lĂ„ten! 💕
 
 
#1 - - Erika:

LĂ„ter som att du hunnit med en massa :)

#2 - - Sofia Werlin - mammalivet & hÀlsolivet:

Ha en fin söndag :)

#3 - - alice:

men gud vad gott med brÀnda mandlar!!

#4 - - Linda:

LÄter ut som tvÄ bra dagar det dÀr. Hoppas ni fÄr en fin söndag!

#5 - - Vicktoria:

Linda Àr min favorit, hon Àr vÀldigt duktig. Jag fattar dÀremot inte hur Thomas kan vara kvar Àn, stelare mÀnniska Àn honom fÄr man leta efter.

#6 - - Petra:

LĂ„ter som bra dagar du har haft

Tack fina du ❀

Aha okej vad trÄkigt men hoppas verkligen du hittar tvÄlarna sen du fÄ hÄlla ögonen öppna

Okej skönt med en lugn kvÀll. Okej vad trÄkigt att biblioteket Àr stÀngt sÄ Àr det för mig alltid stÀngdt pÄ söndagarna i min stad lite trÄkigt tycker jag.

Ja det gjorde jag i gÄr vÄgade göra det

#7 - - Terese:

SĂ„ mysigt!

sv: Men tack snÀlla finis!!
Kram

#8 - - Petra:

Sv hÀrrligt att höra

LĂ„ter som en bra deal


Ja det kan jag förstÄr men snÀll kille du har som lÄng ut sitt lÄnekort .
Aha okej det gÄr sÄdÀr hÄller pÄ med3 boken och det gÄr trögt