Låna är silver, råna är guld - Catharina Ingelman-Sundberg ♥

 
I måndags läste jag ut denna underbara bok. Jag måste säga att har ni inte läst ettan på denna
bok så måste ni bara göra det! Detta är alltså tvåan på ''Kaffe med rån'' och enligt mig var tvåan
mycket roligare än ettan. Jag både skrattade och blev nervös för deras skull då något gick snett.
 
Märtha, Snillet, Stina, Krattan, Anna-Greta och hennes käraste Gunnar gör något som inte många
gamlingar gör. Dem har startat upp en liga där de håller på med en massa brottsligheter där dem
kallar sig själva för ''Pensionärsgänget.'' Brott efter brott gör dem som ingen kan spåra och dem
roar sig med kaffe, chokladrån och hjortonlikör. Men helt plötsligt försvinner pengarna, deras
grannar är brottsliga mc-gängsmedlemmar som ligger pensionärerna i hälarna och dem får ingen
ro i deras hus. Hur gör det med mc-killarna? Vart är alla pengar och hur ska de få tillbaka dem?
 
Denna bok är sjukt bra! Jag älskar boken väldigt mycket. Jag hoppas på att det kommer att
komma en trea, för jag tyckte boken slutade lite som det, men listiga pensionärer lyckades ändå
spola bort alla spår. Men jag vet inte. Vi får se om det kommer att komma en trea eller inte!
Jag måste bara säga att Catharina Ingelman-Sundberg har lyckats en gång till!
 
Jag rekommenderar ettan och tvåan ♥
#1 - - NICOLE:

Kul att du gillade den så mycket :)
SV: Använde det blåa från babylips innan jag upptäckte Eos men jag tycker inte det är i närheten av lika bra :D Men alla tycker ju olika förstås :)

#2 - - Rebecka :

Måste verkligen bli bättre på att läsa!

#3 - - Dixi Wonderland:

Jag ska ta och köpa hem en massa böcker nu i Oktober :D

#4 - - N:

Åh jag måste verkligen försöka bli bättre på att läsa.. :P

#5 - - linah:

härligt med boktips, kanske borde kolla in det.
jag behöver börja läsa mer..tror inte jag läst en bok på 2-3år. herregud!!

#6 - - MADDISENJ.SE:

Härligt med ett boktips, har inte läst vare sig den eller första boken

#7 - - Erika:

Kul med tips :) Själv har jag en massa andra böcker i bokhyllan som ska läsas ^^

#8 - - Sofia:

Verkar intressant! Dock vet jag inte om humorböcker är riktigt min grej, men kanske borde testa, haha :P

#9 - - Pauline:

här inte läst, kanske borde göra det då :)

#10 - - Petra:

Kul att du gillade också boken